30.8.11

PROGRAMA

Mòdul 1: Aprenentatge cooperatiu.

21 de gener de 2012

Organització escolar i aprenentatge cooperatiu, treball per projectes. Pedagogia de la complexitat. Composició de grups heterogenis. Estructures cooperatives i CCBB

Mòdul 2: La diversitat cultural.
18 de febrer de 2012

L’atenció a la diversitat des d’una perspectiva inclusiva. L’atenció a l’alumnat en situació de desavantatge cultural. Organització d’aula, estratègies. Organització de centre.
Mòdul 3: Aprendre els diferents llenguatges: l’àrea de matemàtiques i l’àrea de llengües.
17 de març de 2012
Enfocament inclusiu a diferents àrees de treball: àrea de matemàtiques i àrea de llengües. Dificultats i trastorns d’aprenentatge i intervenció educativa. Organització d’aula, i del currículum: estratègies.
Mòdul 4: Educació emocional. Resiliència a l'escola.
21 d'abril de 2012
Coneixement i gestió del món emocional en l’àmbit escolar. Gestió de l’estrès posttraumàtic, gestió de conductes alterades, problemes de comportament, etc. Respostes eficaces a l’aula: prevenció i intervenció. La resiliència a l'escola: prevenció i intervenció educativa.
Mòdul 5: Aula diversa.
19 de maigde 2012
Múltiples intel·ligències, altes capacitats –detecció, diagnòstic, adaptacions- Organització d’aula i de currículum. Intervenció educativa a l’aula. Alumnat amb discapacitat intel·lectual i retard del desenvolupament. Estratègies d’intervenció en l’etapa d’educació primària. Temps i espais: planificació, seguiment, avaluació.

Mòdul 6: La perspectiva sistèmica com a paradigma educatiu. Jocs a l'escola.

16 de juny de 2012

Introducció a la perspectiva sistèmica. La importància del lloc de cadascú i del respecte del lloc de l’altri: context, escola, família com a variables significatives del procés d’aprenentatge
El joc com a eina d'inclusió.